Geen productie meer in de app?
Het ontbreken van productiegegevens in de app kan verschillende oorzaken hebben. Hieronder drie mogelijke oplossingen:
Controleer Productie via Elektriciteitsmeter:
Schakel alle grootverbruikers uit. Kijk vervolgens op een zonnig moment naar je elektriciteitsmeter. Bij een analoge meter zie je het schijfje terugdraaien en bij een digitale meter stijgt de injectiemeterstand. Als de productie zichtbaar is op de meter maar niet in de app, ga je verder met de volgende stappen.
Tip: Raadpleeg de digitale meter handleiding van Fluvius.
Controleer Wifi-verbinding:
Controleer of er recent wijzigingen zijn aangebracht in je internetverbinding (nieuwe modem, provider, fibernetwerk).
Als er wijzigingen zijn, moet de omvormer opnieuw worden verbonden met het wifi-netwerk. Ons stappenplan helpt je verder.
Volg de instructies onderstaande handleiding van jouw omvormermerk:
Wifi-Problemen zonder wijzigingen: Als er geen wijzigingen zijn in de internetinstellingen maar je hebt nog steeds geen verbinding, voer dan een reset uit van zowel de omvormer als eventuele powerlines.
Bijkomende handleidingen:
Schakel alle grootverbruikers uit. Kijk vervolgens op een zonnig moment naar je elektriciteitsmeter. Bij een analoge meter zie je het schijfje terugdraaien en bij een digitale meter stijgt de injectiemeterstand. Als de productie zichtbaar is op de meter maar niet in de app, ga je verder met de volgende stappen.
Tip: Raadpleeg de digitale meter handleiding van Fluvius.
Volg de instructies onderstaande handleiding van jouw omvormermerk:
Wifi-Problemen zonder wijzigingen: Als er geen wijzigingen zijn in de internetinstellingen maar je hebt nog steeds geen verbinding, voer dan een reset uit van zowel de omvormer als eventuele powerlines.
Raadpleeg hieronder de handleiding per omvormer voor gedetailleerde instructies:
- SMA
- Huawei
- Enphase: Leg de betreffende zekering min. 15 min af. Leg hem hierna terug aan. Lukt de reset niet, neem dan contact op.
- SolarEdge: Er is geen resetprocedure. Contacteer onze technische dienst.
Als de reset niet heeft gewerkt of je hebt verdere ondersteuning nodig, neem dan contact op met onze technische ondersteuning via ons contactformulier.
Opmerking: Houd er rekening mee dat technische ondersteuning voor internetinstellingen kosten met zich mee kan brengen en niet onder de garantie van je omvormer valt.